Ne, CNN nenechala otestovat jednu osobu v jeden den 10krát na různých odběrových místech

Sociální sítí Facebook se šíří nesmyslná interpretace reportáže CNN Prima News. Podle této interpretace nechala televize desetkrát otestovat tutéž osobu na různých místech. Výsledek vyšel sedmkrát negativní a třikrát pozitivní. Příspěvek má tisíce sdílení.

Naše hodnocení: Nepravda (velmi zavádějící výklad reportáže)

Podrobnosti: Jedná se o absolutní dezinterpretaci reportáže a článku. Článek píše o pochybném testování v jednom konkrétním testovacím místě u letiště v Praze. Rozhodně také není pravda, že testy byly provedeny v jeden den. Důležité také je, že se jednalo o různé typy testů. Je známo, že nejpřesnější jsou PCR testy. Výsledky PCR testů vyšly ve shodě jako negativní.

„Před týdnem v sobotu odhalil rychlotest typu Lamp udělaný v laboratoři kousek od letiště v Praze, že je manžel reportérky Schillerové pozitivní na nemoc COVID-19. Další tři členové rodiny proto museli jít do karantény. Po dvou dnech absolvovala PCR v centru Prahy. Ten vyšel negativní. Další dva dny u letiště byl výsledek opět pozitivní. Nakonec měla pozitivní test i sama reportérka Schillerová. Ředitel Fakultní nemocnice Královské Vinohrady Petr Arenberger ji nakonec utvrdil v tom, že je určitě negativní,“ píše se ve zprávě.

Důležité je, že podle zprávy falešně pozitivní výsledky vyšly jen v jednom testovacím místě, které netestuje metodou PCR. Z reportáže je to naprosto zřejmé:

Laboratoř se za chybu omluvila. „Omlouváme se za vzniklé komplikace při testování na COVID-19. Vzhledem k tomu, že jsme se s tímto případem nesetkali, celou záležitost odborně posoudíme,“ sdělila ve zprávě vedoucí laboratoře u letiště Natálie Mészárosová. Do budoucna v případě, že vyhodnotí pozitivní výsledek, pošle se vzorek na další přezkoumání.

redakce

redakce

Za obsah odpovídá šéfredaktor webu Jan Cemper: Redakce: https://www.fakticke.info/redakce/